Budapest Calling – a szakma csúcsa
Idén harmadik alkalommal került sor a tíz éves Humán Erőforrás Alapítvány (HEA) szervezte Budapest Calling – Nemzetközi call center szakkiállításra, melynek helyszínt a Hungexpo A pavilonja biztosított.
A nagy érdeklődésre számot tartó nemzetközi eseményre tíz országból érkeztek a látogatók, a rendezvény kiváló alkalmat biztosított a szakma innovációinak bemutatására, a tapasztalatcserére, az új üzleti és személyes kapcsolatteremtésre.
Több mint ezer látogató
A rendezvényen részt vevő cégek közül a legtöbb contact center megoldást kínált a látogatóknak (30 százalék), 17 százalékuk contact center szolgáltatással jelentkezett. Contact center eszközöket a kiállítók 11 százaléka hozott el a rendezvényre, 17 százalékuk contact center tanácsadással foglalkozik. Az ICT megoldások 9 százalékban képviseltették magukat, a HR szolgáltatások pedig 11 százalékban, a fennmaradó 6 százalék pedig egyéb szolgáltatást takar.
Közel ezren regisztráltak a Budapest Calling weboldalán (www.budapestcalling.hu), ám a helyszínen jóval többen látogatták a rendezvényt, hiszen idén először három másik szakmai kiállítással egyszerre zajlott a Hungexpo Budapest Vásárváros területén az esemény. A regisztrált látogatók közül döntő többségük a telekommunikációs és a pénzügyi szektorból jelentkeztek (34, illetve 19 százalék), képviselte magát a kereskedelem, vendéglátás, kiszervezés, közigazgatási szektor is.
A regisztrált látogatók 17 százaléka a felső vezetők közül került ki, többségük (36 százalék) a call center – contact center vezető volt, az IT vezetők pedig a látogatók 12 százalékát tették ki.
Félszáz előadás
A kiállításon félszáz előadást tartottak a szakma képviselői, közülük több angol nyelven zajlott. Az eseményen kiemelt szerep jutott az előadásoknak is. Az Avaya szakértője, Maciej Parvi, a contact centerek hatékony kihasználási lehetőségeiről beszélt. Vincent Vanden Bosche, az ECCCO elnöke az európai benchmark kutatás magyar adatait ismertette.
Csendes Balázs, IBM arról beszélt, hogyan lehet személyes ismerősünk az ügyfél. A T-Systems cégének, a Daten-Kontor képviseletében Hraskó Gábor tartott előadást az új IVR fejlesztése jelentette kihívásokról. A román Mediatel képviseletében Dan Mazilu beszélt, melyben a magyar piacra szánt call és contact center szolgáltatásukat mutatta be. A Genesys előadója, Patrick Ort a többcsatornás és a csatornák közötti kommunikáció jelentette kihívásokról beszélt. Györgypál László, a TCT fejlesztési igazgatója a hosztolt megoldásokat ismertette, melyek szerinte kiváltják a közeljövőben a telepített megoldásokat.
Speed lead
Az érdekes programok is vonzották a látogatókat és a kiállítókat egyaránt. Az idén első alkalommal megszervezett Speed Lead – üzleti rapid randi rendkívül népszerűnek bizonyult. Ez egy olyan gyors tárgyalási lehetőség, ahol 10 perc alatt olyan szállítók és vevők váltják egymást a tárgyalóasztaloknál, akik jellemzően még nem üzleti partnerek.
Mindkét fél számára értékes, új kapcsolatokat adott ez a tárgyalási módszer, a vevők pedig egy óra alatt olyan ajánlatokat ismerhettek meg, amelyekkel még feltehetően nem találkoztak. A tapasztalat azt mutatta, hogy mindkét fél az új tárgyalási formát érdekesnek tartotta, főként az eladóknak jelentett kihívást, a vevői oldalon kifejezetten élvezték, hogy tíz perc alatt kiderült, lesz-e a standon folytatása a beszélgetésnek.
A szállítói oldalnak főként a kiállításon tudatosult a Speed Lead hasznossága – itt már egyértelmű előnyként élték meg, hogy tárgyalhattak. Az is érdekes, hogy szó szerint az utolsó percben, a kiállításon jelentkeztek az érdeklődő vevők – akiket így hatékonyan össze lehetett hozni a szállítókkal.
Díjazott szakma
A rendezvényen osztottak ki több díjat is. Veszelovszki Katinka és Hoffmann Mariann a Budapest Calling 2011-es illetve 2012-es arcai is segédkeztek a díjátadásnál, akik maguk is emléklapot kaptak a HEÁ-tól. Eztuán az Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért díjakat adták át.
Szakember kategóriában a díjazottak Pauks Felícia, Podhorányi László és Szabó Tímea voltak. Nagyvállalat kategóriában a díjazott a GfK, KKV kategóriában pedig az Algotech volt.
Az idén első alkalommal meghirdetett, a legjobb rehabilitációs munkahelynek járó Re(h)call Díjat az Axa Bank Magyarországi Fióktelepe vihette el.
HEAdmin
Latest posts by HEAdmin (see all)
- Új állatos oldal a láthatáron! - október 23, 2018
- Kettlebell edzés amatőröknek - október 16, 2018
- Egy jó műterem jellemzői - október 10, 2018